Even snel, je kent het vast wel. Even snel de veerbollen voor vervangen, dan rijdt hij even wat beter. Ik hoor het mezelf nog denken en eigenlijk weet ik wel dat "even" gewoon niet bestaat in autoland. Nou ja oke, bij de snelle verkopers of eigenaren van dealerbedrijven. Even een APK keuring, even de de radio ombouwen, even trekhaak ombouwen. Toen ik net in de autoverkoop zat sprak ik ook altijd zo, naïef als 20 jarige snotbengel. Ik had altijd wel een goede band met de monteurs in de garage en ze leerden mij dat "even"snel af. Gelijk hadden ze ook. Emiel had tot voor kort mooie voorbeelden van zijn collega verkoper van begin 20 die dan een auto had verkocht en daar moest even een APK op. Ik moet daar nog steeds smakelijk om lachen en misschien wel omdat ik mezelf er zo in herkende. Wat zelfspot zeg maar. Maar goed toch val ik wel eens in mijn oude patroon en wilde ik toch even snel de voorkant doen. Later doe ik dan wel de achterste als de brug weer vrij is. Ik had comfortbollen besteld, gewoon omdat ik dat erg fijn vind. Met een Citroen rij ik nooit snel door bochten en een Citroen hoort gewoon heerlijk te veren.
Het vervangen van veerbollen is een klusje van niks. Voor de liefhebbers maak ik er wel eens een keer een VLOG van, zoals eerder met dashboarddelen, zodat je het zelf ook kan doen. Zoals HIER en HIER als je ze nog niet hebt gezien. Maar goed dat is voor latere zorg. Auto in de hoogste stand en de bollen eerst een tikje geven. Auto weer omlaag...... Ja hoor overal gutst LHM uit. In no time stroomt overal groene olie uit en op. Daar waar de gemiddelde oliesjeik erg blij wordt van stromende olie, heb ik dat zelf niet echt en voor je gevoel loopt het hele vat ook gelijk leeg. De octopus was eerder gerepareerd en dat was nu losgekomen door de druk van het inzakken. Snel alles weer terug drukken, maar ja, je kleren zijn gelijk groen van olie en omdat je, uiteraard, geen doek bij de hand had drupt de olie van je hand. gevolg, een spoor LHM naar de wasbak. Joepie Citroen rijden is leuk!!! Nou ja weer een klusje erbij, octopus vervangen. Nu eerst gerepareerd en weer verder. Het had ook wel weer een voordeel, want ik kon gelijk zien dat de LHM nog wel mooi groen was. Verder gaat alles voorspoedig. De testrit stemde dan wel weer gelukkig.
Toen ik de BX net op het internet had laten zien waren er wel eens wat nieuwsgierigen die wel eens wilden weten wat deze BX nou zo lelijk maakte. Her en der wat foto's gemaakt en DIT filmpje. Nu wil ik toch wel dat ze er een beetje netjes bij staat en het makkelijkste om mee te beginnen is de motorkap. Nu hebben we wel veel motorkappen op voorraad in verschillende kleuren, maar niet in bleu sideral. Wel hadden we een nette kap in gris Meteore staan. Voor mij is dat toch wel een van de allermooiste kleuren voor een BX. Dus nu heeft ze deze mooiere kap en ze knapt er toch wel van op ook al is de kleur niet helemaal gelijk. Nu nog even denken wat ik met het dak ga doen.
Binnenkort komen dus de achterbollen aan de beurt, de octopus en zo nu en dan laat ze wel eens een heeeeeel klein blauw pufje los uit de uitlaat als ze koud is. Kijken of ik daar ook wat mee ga doen. Eerst maar weer eens lekker rijden.
WWW.GARAGE80.NL
Geen opmerkingen:
Een reactie posten