zaterdag 19 augustus 2017

Te lelijk om te verkopen, te goed om te slopen.

Mensen die mij een beetje kennen, hebben mij vast wel eens gehoord over de 205 van mij. Een 1.4 Forever met een schuifdak.  Deze auto was en is voor mij de verrassing van het jaar, in positieve zin dan. Vaak ging ze voor de Visa, niet dat de Visa niet leuk was. Een 205 is instappen en wegrijden. Vlotjes door de stad, met het dak open. Deze deed ik al open als het ook maar een beetje kon. Ik heb er ook nog een VLOG  over gemaakt, voor de liefhebbers. Maar ja, een BX blijft toch ook altijd wel weer leuk en zo nu en dan keek ik wel eens. Kopen niet. Iedere keer als ik in mijn 205 reed waren we weer vriendjes zeg maar. Totdat er een BX zich aandiende bij Garage80. En eigenlijk heb ik tot ik de eerste meters reed nog getwijfeld of ik er wel mee zou gaan rijden. Gewoon omdat de 205 zo fijn is.

Donderdagavond was het zo ver. We hadden een partij onderdelen gevonden en later kwam daar nog een BX bij. Het is wat het is en er zit APK op. Te goed om te slopen. Maar ja Emiel en ik waren het er wel over eens dat ze te lelijk was voor de verkoop. Dus daarom "te lelijk om te verkopen, te goed om te slopen." We hebben het over een BX 14 Deauville met een keurig onderhoud verhaal en behalve de veerbollen lijkt alles prima. Wat maakt haar dan zo lelijk, hoor ik je denken. De voorbumper is rood, maar dan weer overgespoten in het grijs. Motorkap, dak en achterklep hebben voor het overgrote deel geen blanke lak meer. Het interieur heeft meer brandplekjes dan de maan kraters heeft. En voor een heel groot deel is dat wel op te lossen en zo draait mijn ideeƫnmolen al volle toeren. Motorkap en achterklep moeten wel te vinden zijn. Wat ooit zwart was kan wel weer zwart worden. En dat dak... Tja een sticker erop of toch....

Voordat ik dat onthul even een iets over wat voor mij autorijden extra leuk maakt. Een open dak. Of nog mooier een cabrio, maar bij Citroen kan je dan niet echt terecht en soms halen we wel eens wat spullen op voor de garage. Dan is een cabrio niet echt handig en dat was wel een must voor de opvolger. Spullen halen of brengen voor de Garage. Even terugkomend op de 205. Zoals gezegd, deze heeft het dak open zodra het ook maar een beetje kan. Zelfs tussen buien door. Maar goed ik ken ook mensen die mijn idee iets minder vinden. Die vinden dakdragers op deze BX ook leuk. Soort van ratlook. Maar dat is niet helemaal mijn ding.En ja het is mijn auto šŸ˜œ. Dus een oplossing voor het dak is het inbouwen van een Twingo dak. Of ik dat zelf ga doen, of ik ga dat in Sittard ga doen dat weet ik nog niet. Maar het lijkt me wel erg gaaf. Maar dat komt later, nu is het ook niet een heel erg goede zomer ofzo. Dan heb ik gelijk een groot deel van het dak opgelost en de rest kan ik dan mooi zwart maken. Maar goed, zoals gezegd dat is voor latere zorg. Eerst maar eens gaan rijden.

Wat heb ik nu dan wel gedaan? Schoonmaken en radio erin. Gelukkig hadden we een hoedenplank liggen met gaten erin zodat deze niet meer kapot hoeft. Met een WWW.GARAGE80.NL sticker is ze eerst even compleet. Ik heb een set comfortbollen besteld. Lijkt me lekker in deze BX. Binnenkort nieuwe olie erin, er staat nog een set velgen die er onder komen. Voor de mensen die het leuk vinden zal ik me regelmatig hier melden voor een up date.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten